Graikijos salos – uolų laipiotojų rojus

Sveiki atvykę į Kalymnos

Įvairios atostogų kryptys traukia skirtingų tipų turistus. Pavyzdžiui, Ibizą dažniausiai renkasi naktinių linksmybių išsiilgęs jaunimas, Korsikos paplūdimiuose – gausu šeimų su vaikais ar senjorų. Graikijos sala Kalymnos (šalia Kos salos) išsiskiria tuo, jog traukia tiek ekstremalius laipiotojus, tiek jų senelius. Kovo mėnuo, balandžio pirmoji pusė, rugsėjo antroji pusė, spalis, lapkritis – laipiotųjų uolomis sezonas. Tuo tarpu kitais šiltojo metų periodo mėnesiais Kalymnos – itin jauki vieta ramiam poilsiui.

Mūsų laipiotųjų komanda apie Kalymnos svajojo jau seniai. Ten buvę draugai gyrėsi, jog sugrįžo iš rojaus, laipiotųjų Pažadėtosios žemės. Tad vos tik Ryanair puslapyje atsirado pigių bilietų, nedvejodami juos išpirkome ir Velykų atostogas praleidome kabodami ant uolų.

Lėktuvas nusileido Kos oro uoste (dideliam vargšų studentų džiaugsmui šis oro uostas naktį neuždaromas, tad jame visada rasite šiltą vietą nakvynei). Norint pakliūti į Kalymnos, gretimą salą, iš oro uosto tenka traukti į Mastichari, esantį už maždaug 9 km. Į Mastichari iš Kos važiuoja autobusas (bilieto kaina ~3 eurai), kuris sustoja visai šalia orouosto. Dar galima susitranzuoti pakeleivingą automobilį. Tranzuoti šiose salose ganėtinai paprasta, o graikai netgi mielai išsuka iš kelio ir paveža ten, kur reikia.

Prieš paliekant oro uostą, patartina apsilankyti šalia jo esančiame supermarkete, kuriame kainos bent iš dalies primena lietuviškąsias. Tuo tarpu Kalymnoj už paprasčiausią batoną teks mokėti 2 eurus. Iš Mastichario į salą plaukia keltai (kaina apie 6 eurus). Keltai plaukioja gana retai, mūsiškis turėjo išplaukti tik apie 14 val. Tad mes atvykę ankstyvą rytą, pavargę ir alkani, išsidrėbėme artimiausio restorano krėsluose po kaitria graikiška saule.

Poilsinės kelionės į Kretą su Tez Tour nuo
496 €
Poilsinės kelionės į Rodo salą su Aza tours nuo
312 €

Mes, dar viena lietuvių alpinistų grupė, bei, žinoma, turistai vokiečiai (jų visur pilna) buvome vieninteliai lankytojai. Aplinkiniai restoranai – taip pat tuštutėliai. Apsidžiaugiau, nes nemėgstu turistais perpildytų vietų. Ramu ir tylu. Restoranuose rimtesnis patiekalas su mėsa kainuoja apie 10 eurų, salotos – 5 eurus. Patiekalų porcijos džiugina širdį. Mano užsakyta Moussaka (http://en.wikipedia.org/wiki/Moussaka) pasisotino keturi žmonės. Graikiška virtuvė labai įvairi. Lietuvį, kuriam pabodusi kasdienė duona, ji turėtų maloniai nustebinti. Kelionės metu neteko antrą kartą ragauti to paties patiekalo. Tai daro įspūdį, turint omenyje, jog su draugais visada užsisakydavome skirtingus patiekalus ir dar apsimainydavome dalimi lėkščių turinio.

Belaukdamas kelto pastebėjau, jog miestelis po truputį atgyja. Darbo dienai nė neįpusėjus pilvoti graikai nusėda lauko staliukus, ramiai šnekučiuojasi su kavos puodeliu rankose ir akiniais nuo saulės ant nosies. Galiausiai keltas atplaukia, šiek tiek vėluodamas. Kažkokia moterėlė supainiojo ir nusipirko ne tą bilietą, kapitonas jos neįleidžia. Prasideda vietinė drama, verta Holivudo kino juostos. Nustembu, kaip greitai tie tingūs jūrų vėplius primenantys vyrukai persimaino į aršius rėksnius, negailinčius energijos tokioms „diskusijoms“. Pajudame gal pusvalandį vėluodami, bet tai mūsų komandai nerūpi. Jau spėjome užsikrėsti atsipūtėliška pietietiška nuotaika.

Kelionė keltu trunka apie 45 min. Išsilaipinę Kalymnos uoste sėdame į autobusą ir keliaujame į Masoyri, kuriame yra visos laipiotųjų trasos. Bilietas kainuoja apie 2 eurus, tačiau kitą kartą aš rinkčiausi tranzuoti. Kaip minėjau anksčiau, tranzavimas šiose salose – vienas malonumas.

Nakvynė Masoyri

Kadangi mūsų buvo nemaža grupė, net dešimt žmonių, išsinuomojome du kambarius. Vieną trivietį, kitą keturvietį. Buvome informuoti, jog graikai šeimininkai ne itin kreipia dėmesį į atvykstančių svečių skaičių, tad, nelendant jiems į akis, įmanoma nemažai sutaupyti gyvenant, sakykime, penkiese triviečiame kambaryje. Taip ir padarėme. Kambarys parai kainavo 25 eurus, tad kiekvienam atskirai tik po 5 eurus. Mūsų šeimininkė pasirodė esanti lietuvių kilmės žydė. Apie ją likau pačios geriausios nuomonės. Iškart radome daug bendrų temų pokalbiams, o paskutinę naktį – netgi dalinomės vynu iš tetrapakų. Jeigu norėtumėte ir jūs susipažinti, užsisakykite kambarį Koralli studijoje (http://www.koralli-studios.gr/) ir perduokite linkėjimus nuo Eglės.

Kelionės į Graikiją nuo
455 €
Kelionės

Lankytinos vietos Kalymnoje

Anksčiau, prieš išpopuliarėjant uolų laipiojimui, aplinkinių salų gyventojai juokdavosi iš kalymniečių, jog šie nieko daugiau neturi, tik uolas ir sulysusias ožkas. Tiek vienos, tiek kitos esančios visiškai bevertės. Šiuo metu tie patys jūros kaimynai su pavydu žvelgia į uolingą Kalymnos reljefą.

Jeigu turite laisvą dieną nuo laipiojimo, rekomenduočiau išsinuomuoti dviratį (kaina ~ 5 eurus) arba motorolerį (kaina ~10 eurų) ir pasidairyti po žavias salos apylinkes. Kalymnos uostas, Pothia, asmeniškai man paliko gražiausio salos miesto įspūdį. Taip pat išmėginkite Via Ferratos trekingo trasą, čia jums prireiks poros savisaugų bei virvės nusileidimui iš 35 metrų aukščio. Maršrutas nepavojingas, visą laiką būsite prisegtas prie šalimais ištempto troso. Nepaisant to, po kojomis nusidriekiantys keli šimtai metrų stačių šlaitų bei klibantys akmenys privers iš jaudulio suspurdėti širdis. Kelionės kulminacija – grožėjimasis viena įstabiausių salos panoramų besileidžiant virve iš uolėtųjų aukštumų. Puiki vieta Facebook‘o profilio nuotraukai.

Taip pat siūlyčiau paragauti Masoyri gaminamų rankų darbo ledų. Neprisimenu ledainės pavadinimo, bet ją rasite keliaudami į šiaurę pagrindine miesto gatvele, dešinėje pusėje, antrame pastato aukšte. Ledus gamina senas geras emigrantas italas, turintis tikrą kulinaro talentą. Kasdien nepagailėdavome 3 eurų tam dideliam kūgiui skaniausių pasaulyje ledų.

Galiausiai, nuvargusias kojas galėsite ištiesti ant minkštų Fatolitis baro kušečių. Šią jaukią, visų laipiotųjų pamėgtą vietą rasite prie išvažiavimo iš Masoyri miestelio. Sunku nepastebėti ant lauko terasos kabančio kūgio sudėvėtų laipiojimo batelių. Čia tradiciškai savo sunešiotą apavą turistai laipiotojai pakaria visiems laikams. Baras puikus ir tuo, jog vietinis alus čia kainuoja tik 2,50 euro. Niekur kitur nerasite pigiau. Gardus alus, puiki kompanija ir draugiškiausias miestelyje baro šeimininkas garantuota.

Daugiau informacijos apie laipiojimo maršrutus bei lankytinas vietas rasite išsamiame turistų vadove. Be jo kelionėje – nebūtume išsivertę.