Karšta ir aitri Tailando virtuvė: kaip pasigaminti tradicinę tajų sriubą

Tailandas – Pietryčių Azijos valstybė, kurios virtuvė tituluojama viena geriausių visame pasaulyje. Nesibaigiantys prieskonių ištekliai, tobulas keturių pagrindinių skonių derinys, švieži ingredientai traukia kiekvieną keliautoją atvykti ir pasinerti į svečios šalies kulinarijos paslaptis ir subtilybes. Tailandietiška virtuvė pasižymi savo ypatingu aitrumu, kuriam negali atsispirti net ir aštrumo nemėgstantys žmonės. Kad ir kaip aštru bebūtų, tačiau išnyrantys saldūs, rūgštūs ir sūrūs skoniai idealiai susipina, o šio maisto norisi daugiau ir daugiau…

Kelionės į Tailandą nuo
1423 €
Kelionės

Vienos aštriausių sriubų degustacija Chiang Mai mieste

Nattapong – taip prisistatė vyriausiasis virtuvės šefas, vadovaujantis nedideliam restoranėliui, esančiame Chiang Mai mieste, šiaurės Tailande. Vis dar negalėjome patikėti, jog pavyko jį įtikinti leisti mums pasisukioti jo virtuvėje ir žvilgtelėti, kaip bus gaminamas mūsų užsisakytas patiekalas. Dar prieš atrasdami šią vietą buvome nusprendę, jog atvykus į Tailandą būtų nuodėmė neparagauti tradicinių jų patiekalų.

Į puodą keliauja krevetės, nosį kutena malonūs citrinžolės ir kalendros kvapai – kol kas nieko neįprasto. Nattapong pradeda pjaustyti visai nedidelius, raudonos spalvos pipirus, kuriuos mes klaidingai vadiname čili pipirais. Paaiškinama, jog tai – Tailande auginami ir itin dažni jų patiekaluose „phrik khi nu“ pipirai.

Virtuvės šefas dar kartą pasitikslina, ar mūsų nedomintų koks nors kitas patiekalas iš jo sudaryto meniu. Šiek tiek sunerimstame, susižvalgome, tačiau ir toliau manome, kad sprendimas užeiti į pirmą pasitaikiusį restoraną ir net nepažiūrėjus į meniu užsisakyti patį aštriausią patiekalą, buvo itin vykęs.

Neilgai trukus mūsų lėkštėse jau garuoja „Tom Yum“ sriuba – vienas aštriausių patiekalų visame pasaulyje. Atrodė ir kvepėjo fantastiškai, todėl nekantriai puolėme degustuoti. Iš pradžių šiltas ir malonus skonis pasiekė mūsų gomurius, tačiau po sekundės pajutome tarsi degtų burna. Užsimerkę matėme fejerverkus, ašaros tryško, daužėme kumščiais stalą, o po to ėmėme slėptis po stalu nerasdami sau vietos. Mėginome griebti vandens stiklinę, o vietoje to Nattapong atnešė mums pieno. Mano kolega tuštino vandens ąsotį, kol Nattapong kantriai jam aiškino, jog tai sukels dar didesnį aštrumo pojūtį burnoje.

Man pasisekė šiek tiek labiau, mat vandens nebebuvo, tad teko gerti pieną. Nors buvo neapsakomai aštru, tačiau niekaip negalėjome sustoti valgę. Restorano svečiai tik gūžčiojo pečiais, kai po kiekvieno šaukšto imdavome bėgioti iš vieno restorano kampo į kitą. Gavome kaip tik tai, ko ir tikėjomės!

Prieskoniai – geriausia dovana namiškiams

Į lagaminus krovėme Tailando turguje įvairiais pavidalais įsigytus „phrik khi nu“ pipirus – džiovintus ir maltus, indeliuose ir maišeliuose, sau ir namiškiams. Iš tiesų tailandiečių patiekalus lengva atskirti nuo kitų šalių virtuvių išskirtine prieskoniu gausa ir jų subtiliu derinimu. Nieko nuostabaus, nes šalyje yra itin daug užauginama ciberžolių, bazilikų, tailandietiško imbiero bei kitų prieskoninių augalų. Tailando virtuvė yra viena populiariausių pasaulyje dar ir todėl, kad viename patiekale jie geba derinti keturis pojūčius – sūrumą, saldumą, rūgštumą ir, žinoma, aštrumą.

Ar žinote, kur rasti aštriausius Pietryčių Azijos patiekalus?

Pasiilgę aštrių pojūčių planuojame kitas keliones. Ant sienos kabančiame milžiniškame žemėlapyje įsmeigiame raudoną smeigtuką ties Indonezija, kur ragausime aštriausiu pasaulyje patiekalu tituluojamu Samba Ulek. O Indija! Jau dabar svajojame, kaip nuvykę ten užsisakysime Vindaloo – bene geriausio bei aštriausio vištienos patiekalo su kariu. Toliau sekdami aštriais pojūčiais Kinijoje ragausime ridikėlių su Sichuan pipirais, o Šiaurės Amerikoje paprašysime vadinamųjų „suicide chicken wings“.

Aštriausias tailandiečių patiekalas – „Tom Yum“ sriuba.

Jums reikės:

4 puodelių vandens
0,5 puodelio kalendros lapų

Eiga:

Nuplautus ir nusausintus pievagrybius supjaustykite ketvirčiais. Į užvirintą vandenį sudėkite citrinžolę, laimo lapus ir krevetes. Kuomet krevetės įgauna rožinę spalvą, įdėkite pievagrybius ir druską. Sumažinkite liepsną ir sudėti visus likusius ingredientus.