STANDARTINĖS INFORMACIJOS TEIKIMO FORMA, KAI SUDAROMA
ORGANIZUOTOS TURISTINĖS KELIONĖS SUTARTIS SU KELIONIŲ ORGANIZATORIUMI
Formoje pateikiama informacija atitinka 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2015/2302 dėl kelionės
paslaugų paketų ir susijusių kelionės paslaugų rinkinių, kuria iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 2006/2004
ir Direktyva 2011/83/ES bei panaikinama Tarybos direktyva 90/314/ EEB, I priedo A, B, C dalyse nurodytų formų turinį.
STANDARTINĖS INFORMACIJOS FORMA
Jums siūlomas turizmo paslaugų derinys yra organizuota turistinė kelionė, kaip ji yra apibrėžta 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir
Tarybos direktyvoje (ES) 2015/2302 dėl kelionės paslaugų paketų ir susijusių kelionės paslaugų rinkinių, kuria iš dalies keičiami Europos
Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 ir Direktyva 2011/83/ES bei panaikinama Tarybos direktyva 90/314/ EEB (toliau –
Direktyva (ES) 2015/2302).
Jūs galėsite naudotis visomis ES teisės aktuose numatytomis teisėmis, kurios taikomos organizuotoms turistinėms kelionėms. Kelionių
organizatorius SIA BALTIC WORLD filialas „Anextour Lietuva“ bus visiškai atsakingas už tinkamą visos organizuotos turistinės
kelionės vykdymą.
Be to, kaip reikalaujama pagal įstatymus, SIA BALTIC WORLD (įskaitant jos filialą „Anextour Lietuva“) turi reikiamą apsaugą, kad Jums būtų
grąžinti už organizuotą turistinę kelionę sumokėti pinigai ir, kai transporto paslaugos yra įtrauktos į organizuotą turistinę kelionę, būtų
užtikrintas Jūsų repatrijavimas (grąžinimas į pradinę išvykimo vietą) tuo atveju, jeigu SIA BALTIC WORLD taptų nemokia.
Pagrindinės turistų teisės pagal Direktyvą (ES) 2015/2302:
- Turistas turi gauti visą būtiną informaciją apie organizuotą turistinę kelionę prieš sudarant organizuotos turistinės kelionės sutartį.
- Kelionių organizatorius atsako už tai, kad visos į sutartį įtrauktos kelionės paslaugos būtų suteiktos tinkamai.
- Turistui nurodomas pagalbos telefono numeris arba kontaktinio centro duomenys, kuriais jis gali naudotis norėdami susisiekti su kelionių
organizatoriumi arba kelionių pardavimo agentu.
- Turistas gali perleisti organizuotą turistinę kelionę kitam asmeniui deramai apie tai pranešęs, tačiau dėl to gali atsirasti papildomų išlaidų.
- Organizuotos turistinės kelionės kaina turistui gali būti padidinta tik esant šioms aplinkybėms:
- padidėja konkrečios išlaidos (padidėja vežimo kaina dėl kuro ar kitų energijos šaltinių išlaidų, pasikeičia su į sutartį įtrauktų paslaugų susijusių
mokesčių ar rinkliavų, kuriuos taiko tretieji asmenys, tiesiogiai nedalyvaujantys vykdant organizuotą turistinę kelionę, dydis, pasikeičia su
organizuota turistine kelione susijusios valiutos keitimo kursas);
- tokia konkrečių išlaidų padidėjimo galimybė aiškiai numatyta sutartyje;
- apie tai turistas informuojamas likus ne mažiau kaip 20 dienų iki organizuotos turistinės kelionės pradžios.
- Jeigu kaina padidėja daugiau nei 8 % bendros organizuotos turistinės kelionės kainos, turistas gali nutraukti sutartį. Jeigu kelionių
organizatorius pasilieka teisę didinti kainą, turistas turi teisę už organizuotą turistinę kelionę mokėti mažesnę kainą, jeigu sumažėja atitinkamos
išlaidos.
- Turistas gali nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį nemokėdamas sutarties nutraukimo mokesčio ir visiškai susigrąžinti bet kokias
sumokėtas sumas, jei yra pakeičiami bet kurie esminiai organizuotos turistinės kelionės elementai, išskyrus kainą. Jeigu iki organizuotos
turistinės kelionės pradžios už organizuotą turistinę kelionę atsakingas kelionių organizatorius organizuotą turistinę kelionę atšaukia, turistas
tam tikrais atvejais turi teisę susigrąžinti sumokėtus pinigus ir teisę į žalos atlyginimą.
- Turistas gali nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nemokėdamas sutarties nutraukimo
mokesčio išimtinėmis aplinkybėmis, pavyzdžiui, jeigu kelionės tikslo vietoje esama rimtų saugumo problemų, galinčių padaryti poveikį
organizuotai turistinei kelionei.
- Turistas gali bet kuriuo metu iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį sumokėjęs tinkamą
ir pagrįstą sutarties nutraukimo mokestį.
- Jeigu iki organizuotos turistinės kelionės pradžios esminės organizuotos turistinės kelionės paslaugos negali būti suteiktos taip, kaip susitarta,
turistui be papildomų išlaidų turi būti pasiūlytos tinkamos alternatyvos. Turistas gali nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį
nemokėdamas sutarties nutraukimo mokesčio, kai paslaugos nevykdomos pagal sutartį ir taip daromas didelis poveikis organizuotos turistinės
kelionės vykdymui, o kelionių organizatorius neišsprendžia problemos.
- Turistas turi teisę į kainos sumažinimą ir (arba) žalos atlyginimą, kai organizuotos turistinės kelionės paslaugos neteikiamos arba jos teikiamos
netinkamai.
- Jei turistui kyla sunkumų, kelionių organizatorius turi suteikti pagalbą.
- Kelionių organizatoriaus nemokumo atveju, turisto už organizuotą turistinę kelionę sumokėtos sumos bus grąžinamos.
- Jeigu kelionių organizatorius tampa nemokus prasidėjus organizuotai turistinei kelionei, į kurią yra įtrauktos ir transporto paslaugos,
garantuojamas turisto repatrijavimas.
- Kelionių organizatoriaus SIA BALTIC WORLD filialas „Anextour Lietuva“ prievolių įvykdymas užtikrinamas AAS “Baltijas
Apdrošinašanas Nams” finansine garantija, Nr. 63.02.500127.
- Turistas gali kreiptis į kompetentingą instituciją – Vartotojų teisių apsaugos centrą Rīga, Brīvības g. 55, LV-1010, el.paštas. ptac@ptac.gov.lv,
Tel. +371 65452554, jeigu dėl kelionių organizatoriaus nemokumo atsisakoma suteikti paslaugas.
Direktyvą (ES) 2015/2302 galima rasti: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX%3A32015L2302
Turisto vardas, pavardė ________________________________ Parašas_________________________
SIA „BALTIC WORLD“ Bendrosios kelionės paslaugų teikimo sąlygos
1. BENDROSIOS NUOSTATOS
1.1. Šios Bendrosios kelionės paslaugų teikimo sąlygos (toliau – kelionės sąlygos) taikomos kelionės paslaugoms, kurias teikia SIA BALTIC WORLD filialas „Anextour Lietuva“ (kodas 306243439 (toliau
– kelionių organizatorius), kurio kontaktiniai duomenys yra tokie:
Licencijos numeris: T-2023-5
Veiklos vykdymo adresas: Fabijoniškių g. 5C-1003, Vilnius, Lietuvos Respublika
Telefonas: (+370) 800 00 808
El. paštas: vilnius@anextour.com
Svetainė: www.anextour.lt
1.2. Kelionės sąlygos taikomos, jei kiti rašytiniai šalių susitarimai nenumato kitaip. Be kelionės sąlygų, kelionių organizatoriaus ir keliautojo santykius reglamentuoja raštu atkuriama forma sudaryti
susitarimai, specialiosios kelionės paslaugų teikimo sąlygos, kelionės sutartis ir paslaugų mokesčių kainoraštis.
1.3. Keliautojui perkant paketą ar kitą kelionės paslaugą kitam asmeniui, paketą įsigijęs asmuo privalo susipažinti su kelionės sąlygomis ir supažindinti visus kelionių paslaugų naudotojus su kelionės
sąlygomis.
2. APIBRĖŽTYS
2.1. Kelionių organizatorius – SIA BALTIC WORLD, kuri veikia Lietuvoje per įregistruotos bendrovės filialą.
2.2. Keliautojas – asmuo, kuris pageidauja sudaryti kelionės paketo sutartį arba kuris turi teisę keliauti pagal šią sutartį, ir asmuo, kuris įsigyja kelionės paslaugą iš kelionių organizatoriaus.
2.3. Agentas – asmuo, tarpininkaujantis rezervuojant ir įsigyjant kelionės paslaugą, kurią paruošia ir organizuoja kelionių organizatorius.
2.4. Kelionių konsultantas – klientą (keliautoją) aptarnaujantis kelionių organizatorius ir (arba) agento atstovas, kuris dalijasi informacija apie kelionių paslaugas, konsultuoja keliautoją ir įformina
kelionės paslaugų įsigijimą.
2.5. Kelionės paslauga – kelionių organizatoriaus teikiama kelionės paketo arba bet kokia atskira su kelione susijusi paslauga (kelionės bilietas, viza, apgyvendinimo paslauga, ekskursija ir pan.).
2.6. Kelionės patvirtinimas – dokumentas, kurį išduoda kelionių organizatorius ir kuriuo patvirtinamas kelionės užsakymas, kuriame pateikiama informacija apie kelionę, numatyta Lietuvos
Respublikos civilinio kodekso 6.749 straipsnio 2 dalyje.
2.7. Kelionės dokumetai – kelionių organizatoriaus išduotas dokumentas, suteikiantis keliautojui teisę dalyvauti kelionėje.
2.8. Kelionės paketas – mažiausiai dviejų skirtingų rūšių turizmo paslaugų, kurias kelionių organizatorius teikia pagal Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 2 straipsnio 18 dalį, rinkinys.
2.9. Tiesioginis paslaugų teikėjas – vežimo, apgyvendinimo ar kitas kelionės paslaugas teikianti bendrovė, kurios paslaugos teikiamos tarpininkaujant kelionių organizatoriui.
2.10. Vaikas – paprastai keliautojas, jaunesnis negu 18 metų amžiaus. Išsamius nurodymus dėl nepilnamečių kelionės galima rasti Užsienio reikalų ministerijos svetainės Konsulinės ir kelionių
informacijos skiltyje (ir gali skirtis įvairiose šalyse) ir Vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės
nutarimu Nr. 302. Dėl keliautojų, kurie yra jaunesni nei 18 metų amžiaus ir kurių niekas nelydi, kreipkitės į kelionių konsultantą. Priklausomai nuo apgyvendinimo kelionės tikslo šalyje sąlygų
arba kito paslaugų teikėjo sąlygų, keliautojai, kurie yra jaunesni nei 18 metų amžiaus, taip pat gali būti laikomi vaikais (viešbučiuose viršutinė vaiko amžiaus riba gali būti, pavyzdžiui, 7, 12 arba
15 metų, užsakomųjų skrydžių atveju, viršutinė vaiko amžiaus riba yra 2 metai).
3. KELIONĖS PAKETŲ IR KELIONĖS PASLAUGŲ PARDAVIMAS
3.1. Prieš pateikdamas užsakymą, kelionių organizatorius prašo keliautojo nuodugniai susipažinti su šiomis kelionės sąlygomis ir kitų kelionių paslaugų teikėjų sutartinėmis sąlygomis, taip pat
informuoti kelionių organizatorių apie specialiuosius poreikius, susijusius su keliautojo kelionės prašymu ar kitomis aplinkybėmis, svarbiomis kelionės paslaugai teikti. Tik tokiu atveju, kelionių
organizatorius ir tiesioginis paslaugų teikėjas gali atsižvelgti į visus keliautojo norus ir specialiuosius poreikius.
3.2. Kelionės sutartis (toliau – sutartis) – sutartis tarp keliautojo ir kelionių organizatoriaus, kuri laikoma sudaryta ir tampa privaloma, kai keliautojas pasirenka kelionę, jam išduodamas kelionės
patvirtinimas ir keliautojas atlieka išankstinį mokėjimą. Jeigu pagal kelionės sąlygas keliautojas privalo nedelsdamas sumokėti visą kelionės paketo kainą, kelionės paketo sutartis laikoma
sudaryta nuo momento, kai keliautojas už ją atitinkamai sumoka.
3.3. Tuo atveju, jei tiesioginis paslaugų teikėjas nesutinka su keliautojo užsakymu (pageidaujamai datai laisvos vietos išparduotos, pasikeitė kainos, nėra galimybės teikti paslaugą ir pan.), kelionių
organizatorius informuoja keliautoją apie tai ir pagal iš keliautojo gautus nurodymus grąžina jau sumokėtą mokestį arba panaudoja keliautojo pakeistam užsakymui įvykdyti.
3.4. Jei keliautojo norima kelionė yra išparduota, keliautojas gali palikti savo užsakymą laukiančiųjų sąraše. Kelionių organizatorius negarantuoja laukiančiųjų sąraše esančių užsakymų patvirtinimo.
Už kelionę laukiančiųjų sąraše iš anksto mokėti nereikia, išskyrus atvejus, kai to reikalaujama pagal tiesioginio paslaugų teikėjo sąlygas.
3.5. Kelionės paketo keitimo ir atšaukimo galimybės yra ribotos. Keliautojas turi pateikti prašymą dėl pakeitimo ar atsisakymo el. paštu arba kitu raštu atkuriamu būdu. Paprastai kelionės paketai
keičiami ir atšaukiami už mokestį, išskyrus atvejus, kai kelionių organizatorius nusprendžia kitaip.
3.6. Keliautojas įsipareigoja kelionių organizatoriui pateikti teisingą informaciją ir atsako už informacijos teisingumą, padengia galimą žalą, padarytą dėl klaidos ar melagingos informacijos pateikimo.
3.7. Kelionių organizatorius turi teisę be išankstinio įspėjimo nevykdyti keliautojo užsakymo ir vienašališkai atsisakyti užsakymo, jeigu keliautojas netinkamai vykdo savo mokėjimo įsipareigojimą arba
jei keliautojas neįvykdė kitų kelionės sąlygų.
3.8. Kelionės organizatorius kelionės patvirtinimą ir kelionės dokumentus keliautojui pateikia el. paštu, kelionių organizatoriaus biure ar per agentą.
3.9. Gavęs kelionės patvirtinimą ar kitą kelionės dokumentą, keliautojas iš karto turi patikrinti dokumentuose esančių duomenų (vardas, pavardė, kelionės datos, kelionės aprašymas ir kt.) atitiktį
savo pageidavimams ir užsakymui. Svarbu pasitikrinti, ar keliautojo duomenys kelionės patvirtinime, kituose dokumentuose sutampa su duomenimis, esančiais keliautojo kelionės dokumente.
Dėl kelionės organizatoriaus ar tiesioginio paslaugų teikėjo atsiradę techniniai trūkumai, apie kuriuos nedelsiant buvo pranešta kelionių organizatoriui, bus pašalinti. Vėliau trūkumų šalinimas
neįmanomas arba atliekamas už papildomą mokestį.
3.10. Jei keliautojui išduotame kelionės patvirtinime ar kitame kelionės dokumente yra trūkumų, atsiradusių dėl keliautojo veiksmų ar neveikimo, keliautojo pageidaujamas pakeitimas atliekamas
atsižvelgiant į galimybę pakeisti kelionės paslaugą ar įsigyti naują kelionės paslauga. Tokiu atveju, keliautojas įsipareigoja sumokėti visus papildomus mokesčius, susijusius su pakeitimu ir (arba)
naujos kelionės paslaugos įsigijimu.
3.11. Keliautojas patvirtina savo užsakymą kelionės paslaugai įsigyti ir sutinka su šiomis kelionės sąlygomis bei tiesioginio paslaugų teikėjo pardavimo sąlygomis, sumokėdamas kelionės mokestį.
Keliautojas žino ir sutinka, kad jis sudaro sutartį su kelionių organizatoriumi dėl naudojimosi kelionės paslauga.
3.12. Kelionė laikoma užsakyta nuo momento, kai keliautojas apmoka avansą arba už kelionę skirtą sumą nustatytą sutartyje.
3.13. Laikoma, kad keliautojas gavo kelionės patvirtinimą ir kitus kelionės dokumentus, jeigu juos keliautojui raštu perdavė kelionės organizatorius ar agento darbuotojas arba jie buvo persiųsti į
keliautojo el. pašto adresą raštu atkuriama forma.
3.14. Keliautojui nesumokėjus už kelionės paketą, įmokos už jį ar neatlikus išankstinio mokėjimo per sutartą terminą, laikoma, kad keliautojas atsisakė kelionės užsakymo ir kelionių organizatorius turi
teisę atšaukti užsakymą, įskaitant teisę taikyti kelionės sąlygų nuostatas dėl kelionės atšaukimo ir reikalauti iš keliautojo kelionės sąlygų 8 punkte nurodyto dydžio kompensacijos.
4. ATSISKAITYMO SĄLYGOS
4.1. Tuo atveju, jei kelionės paketas apima užsakomąjį skrydį:
4.1.1. Užsakant kelionės paketą su užsakomuoju skrydžiu, kai iki kelionės pradžios lieka daugiau nei 21 kalendorinė diena, keliautojas privalo sumokėti ne mažiau kaip 20 % kelionės paketo kainos
kaip išankstinį mokėjimą, pagal Kelionės paslaugų teikimo siutartį. Tokiu atveju, keliautojas turi sumokėti likusią kelionės paketo kainą ne vėliau kaip likus 21 kalendorinei dienai iki kelionės
pradžios. Užsakydamas kelionės paketą, kai iki kelionės pradžios lieka mažiau nei 21 kalendorinė diena, keliautojas įsipareigoja nedelsiant sumokėti visą kelionės paketo kainą.
4.1.2. Keliautojas patvirtina, kad jam yra žinoma, kad rezervacijos atlikimas negarantuoja keliautojo pasirinkto viešbučio rezervacijos negavus patvirtinimo iš viešbučio. Jei viešbutis nepatvirtina
rezervacijos, keliautojas informuojamas. Jei viešbutis nepatvirtina rezervacijos, kelionių organizatorius atsisako kelionės sutarties. Tokiu atveju, keliautojas turi teisę pasirinkti naują
(alternatyvų) apgyvendinimą / kelionę, pasirašydamas naują kelionės sutartį su kelionių organizatoriumi. Jei keliautojas nepageidauja pasirašyti naujos sutarties, kelionių organizatorius
grąžina keliautojui už kelionės paslaugą sumokėtus pinigus.
4.2. Tuo atveju, jei kelionės paketas apima reguliarų skrydį:
4.2.1. Jei iki kelionės pradžios liko daugiau nei 21 kalendorinė diena, užsisakant kelionės paketą su reguliariu skrydžiu, keliautojas turi sumokėti ne mažiau kaip 50 % kelionės kainos paketo (į kurį
turi būti įtraukta 100 % lėktuvo bilieto kainos) pagal Kelionės paslaugų teikimo sutartį kaip išankstinį mokėjimą rezervuojant, nebent sąskaitoje faktūroje nurodyta kitaip. Tokiu atveju,
keliautojas turi sumokėti likusią kelionės paketo kainą ne vėliau kaip likus 21 kalendorinei dienai iki kelionės pradžios. Užsakydamas kelionės paketą, kai iki kelionės pradžios lieka mažiau nei
21 kalendorinė diena, keliautojas įsipareigoja nedelsiant sumokėti visą kelionės paketo kainą.
4.3. Kelionių organizatorius turi teisę už tam tikras keliones nustatyti kitokias mokėjimo sąlygas nei aprašytos 4.1 ir 4.2 punktuose.
5. KELIONĖS MOKESČIO IR KAINOS PASIKEITIMAI
5.1. Keliautojas už kelionės paslaugas kelionių organizatoriui sumoka kelionės mokestį pagal kelionės sąlygų 4 punktą.
5.2. Kadangi pagal visuotinai pripažintą tarptautinę praktiką, viešbučio kambariai turi būti atlaisvinti ne vėliau kaip iki 12:00 val. išsiregistravimo dieną, į kelionės mokestį neįskaičiuotas vėlyvo
išsiregistravimo mokestis, išskyrus atvejus, kai tokia paslauga teikiama kaip kelionės paketo dalis, o nuoroda į ją taip pat yra pateikiama kelionės patvirtinime. Tas pats taikoma ir visoms kitoms
specialiosioms ar papildomoms paslaugoms, kurias teikia kelionių organizatorius ir tiesioginis paslaugų teikėjas.
5.3. Keliautojui nepasinaudojus kuria nors kelionės patvirtinime nurodyta paslauga, keliautojas neturi teisės reikalauti sumažinti kelionės mokestį ir grąžinti sumokėtus pinigus.
5.4. Nuolaidos, paskutinės minutės pasiūlymai, kuriuos kelionių organizatorius atlieka po kelionės sutarties su keliautoju sudarymo, neturi įtakos keliautojo mokamam kelionės mokesčiui ir
nesuteikia keliautojui teisės reikalauti sumažinti kelionės mokestį ir grąžinti pinigus.
6. KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS ATLIEKAMI KELIONĖS PAKETO SUTARTIES SĄLYGŲ PAKEITIMAI
6.1. Prieš pradedant organizuoti kelionę, kelionės organizatorius turi teisę vienašališkai pakeisti kelionės paslaugų teikimo sąlygas, jeigu pakeitimai yra nežymūs ir kelionių organizatorius aiškiai ir
suprantamai informuoja keliautoją apie pakeitimus keliautojo pageidaujama forma patvarioje laikmenoje.
6.2. Siūlydamas sutarties pakeitimus, kelionių organizatorius pateikia keliautojui informaciją apie:
siūlomus sutarties pakeitimus;
protingą terminą, per kurį keliautojas privalo informuoti kelionių organizatorių apie savo sprendimą;
pasekmes, jei keliautojas neatsako per kelionių organizatoriaus nurodytą terminą;
alternatyvią kelionę ir jos kainą pasiūlius tokią kelionę.
Keliautojas turi teisę sutikti su kelionių organizatoriaus siūlomais sutarties sąlygų pakeitimais arba nutraukti sutartį.
6.3. Keliautojui nutraukus sutartį, kelionių organizatorius gali pasiūlyti keliautojui kitą lygiavertės ar aukštesnės kokybės kelionę. Jeigu dėl sutarties ar pasirinktos alternatyvios kelionės pakeitimų
pablogėja kelionės kokybė ar sumažėja jos kaina, keliautojas turi teisę reikalauti grąžinti sumažintos kainos skirtumą.
6.4. Kelionių organizatorius turi teisę padidinti arba sumažinti kelionės mokestį, aiškiai ir išsamiai informuodamas keliautoją patvariojoje laikmenoje ne vėliau kaip prieš 20 dienų iki kelionės
pradžios, nurodydamas kainos padidinimo ar sumažinimo priežastis ir kaip kainos padidėjimas arba sumažinimas buvo skaičiuojamas, ar būtinybė keisti kelionės mokestį atsirado dėl transporto
išlaidų pasikeitimo, atsiradusio dėl kuro ar kitų energijos šaltinių kainos pasikeitimo, arba sutartyje numatytoms kelionės paslaugoms trečiosios šalys, tiesiogiai nesusijusios su kelionių paketų
paslaugų teikimu, nustatė mokesčių ar rinkliavų tarifų pasikeitimą, įskaitant turizmo mokesčių, nusileidimo mokesčių, įvažiavimo ir išvykimo į uostus ar oro uostus mokesčius arba su kelionių
paketu susijusio valiutos kurso pasikeitimą.
6.5. Apskaičiuodamas naują kelionės mokesčio dydį, kelionių organizatorius vadovaujasi išlaidų, susijusių su kelionės sąlygų 6.4 punkte nustatytais pakeitimais, sumažėjimu arba padidėjimu, išlaidų
sumažėjimu ar padidėjimu.
6.6. Tuo atveju, jei iki kelionės paketo pradžios kelionių organizatorius dėl objektyvių priežasčių yra priverstas iš esmės pakeisti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.748 straipsnio 1 dalyje
nurodytas sąlygas (įskaitant kelionės kryptį, datas, apgyvendinimą, maitinimą, į kelionės paketą įtrauktas paslaugas, kelionės paslaugų tinkamumą konkrečiam keleiviui ir pan.) arba negali
įvykdyti sutartyje nurodytų specialiųjų keliautojo reikalavimų arba padidina kelionės mokestį daugiau nei 8 proc. pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.752 straipsnio 1 dalį, keliautojas
turi teisę atsisakyti kelionės sutarties nemokėdamas nutraukimo mokesčio. Užuot atsisakiusios sutarties, šalys turi galimybę susitarti dėl kelionės paketo ar į jį įtrauktos paslaugos pakeitimo.
Klientas gali pasinaudoti teise atsisakyti. Jei keliautojas neatsisako kelionės sutarties iki organizatoriaus nurodyto protingo termino pabaigos, laikoma, kad keliautojas sutinka su pakeitimu.
7. KELIONĖS KEITIMAS KLIENTO PRAŠYMU
7.1. Sumokėjęs papildomą mokestį už konkrečius pakeitimus, keliautojas turi teisę keisti kelionės paketo sąlygas, įskaitant kelionės datą, trukmę, viešbutį ar kambario tipą. Leistini pakeitimai
neapima kelionės tikslo. Keitimo mokesčio dydis priklauso nuo pakeitimų pobūdžio, iki kelionės pradžios likusio laiko ir nuo to, ar skrydis į kelionės tikslo vietą vykdomas užsakomuoju ar
reguliariuoju skrydžiu.
7.2. Kelionės paketo su užsakomuoju skrydžiu atveju, mokestis už pakeitimus:
Kelionės keitimo laikas Kelionės keitimo mokestis (užsakymui)
likus mažiau kaip 21 diena iki išvykimo 30 Eur + kelionės kaina pakeitimų metu
likus 14 ar mažiau dienų iki išvykmo 60 Eur + kelionės kaina pakeitimų metu
7.3. Kelionės paketo su reguliariu skrydžiu atveju, mokestis už pakeitimus:
Kelionės keitimo laikas Kelionės keitimo mokestis (užsakymui)
likus daugiau kaip 21 dienai iki išvykimo 30 EUR + kaina, nustatoma už lėktuvo bilieto pakeitimus pagal lėktuvo bilieto kainų taisykles + kelionės
kaina pakeitimų metu - kelionės kaina sutarties pasirašymo metu
likus 21–14 dienoms iki išvykimo 60 EUR + kaina, nustatoma už lėktuvo bilieto pakeitimus pagal lėktuvo bilieto kainų taisykles + kelionės
kaina pakeitimų metu - kelionės kaina sutarties pasirašymo metu
likus 14 ar mažiau dienų iki išvykmo Kelionės sutartis nutraukiama ir sudaroma nauja kelionės sutartis
7.4. Sudaręs sutartį, keliautojas turi teisę reikalauti sumažinti kelionės kainą šiais atvejais:
7.4.1. sumažėjus kelionės sąlygų 6.4 punkte nurodytoms išlaidoms po sutarties sudarymo, bet iki kelionės pradžios;
7.4.2. dėl netinkamo sutarties vykdymo, išskyrus atvejus, kai kelionių organizatorius įrodo, kad sutartis netinkamai vykdoma dėl keliautojo kaltės;
7.4.3. kai dėl siūlomų alternatyvių paslaugų kelionė tampa prastesnės kokybės nei nurodyta sutartyje;
7.4.4. jeigu kelionės organizatorius dėl pateisinamų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų arba keliautojas jų atsisako pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.754 straipsnio 5 dalį;
7.4.5. jeigu sutartis negali būti tęsiama dėl keliautojo nurodytų trūkumų, o kelionių organizatorius per keliautojo nustatytą protingą terminą trūkumų nepašalina.
7.5. Sumažinus kelionės kainą, kelionių organizatorius turi teisę iš keliautojui grąžintinos sumos išskaičiuoti faktines administravimo išlaidas. Keliautojui pareikalavus, kelionių organizatorius turi
pateikti tokių administracinių išlaidų pagrindimą.
8. SUTARTIES ŠALIŲ PASIKEITIMAS
8.1. Turistas turi teisę perleisti savo teisę į kelionę kitam asmeniui, kuris įgys visas turisto teises ir pareigas pagal sutartį, jeigu iki kelionės pradžios kelionių organizatoriui pateikia pagrįstą pranešimą.
Turisto pranešimas visais atvejais laikomas pagrįstu, jeigu jis pateiktas ne vėliau kaip likus septynioms dienoms iki kelionės pradžios.
8.2. Kelionių organizatorius informuoja turistą, perleidžiantį savo teisę į kelionę kitam asmeniui, apie faktines sutarties perleidimo išlaidas ir pateikia jas pagrindžiančius įrodymus. Tos išlaidos turi būti
pagrįstos ir neviršyti kelionių organizatoriaus dėl sutarties perleidimo patirtų faktinių išlaidų.
8.3. Teisę į kelionę perleidžiantis turistas ir kitas asmuo kelionių organizatoriui už kelionės kainos ir išlaidų, susijusių su teisės į kelionę perleidimu, sumokėjimą atsako solidariai.
8.4. Tais atvejais, kai toks perleidimas prieštarauja asmens, kurio pagalba kelionių organizatorius naudojasi, taisyklėms, sutarties šalies (-ių) keitimas nėra galimas. Tais atvejais, kuomet perleidimas yra
galimas tačiau asmuo, kurio pagalba kelionių organizatorius naudojasi, yra nustatęs atitinkamą mokestį, perleidimas gali būti atliekamas tik turistui (-ams) sumokėjus atitinkamą mokestį.
9. KELIONĖS PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTIES ATSISAKYMAS
9.1. Turistas turi teisę bet kuriuo metu nutraukti sutartį iki kelionės pradžios. Turistui nutraukus sutartį, kelionių organizatorius gali reikalauti iš turisto sumokėti pagrįstą sutarties nutraukimo mokestį,
nustatytą sutartyje. Sutarties nutraukimo mokesčio dydis priklauso nuo likusio laiko iki kelionės pradžios: Sutarties nutraukimo laikas Sutarties nutraukimo laikas.
9.1.1. Sutarties nutraukimo mokestis, jei kelionės paketas apima užsakomajį skrydį:
Sutarties nutraukimo laikas Sutarties nutraukimo mokesčio dydis procentais nuo kelionės kainos
daugiau kaip 21 diena iki išvykimo 20%
nuo 21 iki 15 dienų iki išvykimo 30%
nuo 14 dienų iki 8 dienų iki išvykimo 50%
nuo 7 dienų iki 5 dienų iki išvykimo 80%
Likus 4 ir mažiau dienų iki išvykimo 100%
Visais atvejais sutarties nutraukimo mokesčio dydis negali viršyti sutartyje nustatytos kelionės kainos.
Skrydžio ir/ar apgyvendinimo paslaugų, įeinančių į kelionės paketą, anuliacijos sąlygos specialių pasiūlymų atvejais, gali skirtis nuo šiame punkte nurodytų standartinių sutarties nutraukimo mokesčio
sąlygų.
9.1.2. Sutarties nutraukimo mokestis, jei kelionės paketas apima reguliarų skrydį:
Sutarties nutraukimo laikas Sutarties nutraukimo mokesčio dydis procentais nuo kelionės kainos
daugiau kaip 45 dienos iki išvykimo lėktuvo bilieto atšaukimo kaina, nustatoma pagal lėktuvo bilietų atšaukimo taisykles, + 20 % kelionės kainos
be lėktuvo bilieto kainos
nuo 45 iki 30 dienų iki išvykimo lėktuvo bilieto atšaukimo kaina, nustatoma pagal lėktuvo bilietų atšaukimo taisykles, + 50 % kelionės kainos
be lėktuvo bilieto kainos
Likus 30 ir mažiau dienų iki išvykimo lėktuvo bilieto atšaukimo kaina, nustatoma pagal lėktuvo bilietų atšaukimo taisykles, + 100 % kelionės kainos
be lėktuvo bilieto kainos
9.2. Jeigu keliautojui buvo suorganizuota kelionė pagal specialią programą (t. y. kitokią nei įprastą programą, papildomas paslaugas ar – užsakymus), sutarties atsisakymo atveju, keliautojas privalo
atlyginti kelionių organizatoriui visas kelionės išlaidas, kylančias dėl specialiosios programos ar jos parengimo.
9.3. Tuo atveju, jei keliautojui neišduodama viza, reikalinga norint keliauti į kelionės tikslo šalį arba jam neišduodama tranzitinė viza į šalis, per kurias jis važiuoja, kad pasiektų kelionės tikslo šalį,
laikoma, kad keliautojas automatiškai atsisakė kelionės sutarties su atitinkamomis pasekmėmis.
9.4. Keliautojas turi teisę per 14 dienų nenurodydamas priežasties atsisakyti ne prekybai skirtose patalpose sudarytos kelionės sutarties Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.228-10 straipsnio 1
dalyje nustatyta tvarka ir apie tai pranešti kelionių organizatoriui Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.228-10 straipsnio 6 ir 7 dalyse numatyta tvarka.
10. KELIONĖS DOKUMENTAI, VIZOS, SVEIKATOS REIKALAVIMAI
10.1. Keliautojas yra atsakingas už tinkamų kelionės dokumentų turėjimą. Kelionių organizatorius ir tiesioginis paslaugų teikėjas daro prielaidą, kad keliautojas, įskaitant ir vaiką, turi visus būtinus
kelionės dokumentus (pavyzdžiui, pasą, asmens tapatybės kortelę, vizą, skiepų pažymėjimą, draudimą ir kt.), reikalingus kelionės tikslo šalyje ir tranzito šalyse. Keliautojas privalo turėti galiojantį
kelionei skirtą dokumentą, atitinkantį kelionės tikslo šalies reikalavimus. Daugiau informacijos apie kelionės dokumentus ir atvykimo į užsienio šalis sąlygas Lietuvos piliečiai gali gauti Užsienio
reikalų ministerijos svetainėje adresu https://www.urm.lt/.
10.2. Keliautojui pageidaujant, kelionių organizatorius patikslina reikalavimus kelionės dokumentams, tačiau kelionių organizatorius neprisiima atsakomybės už šių reikalavimų galiojimą ateityje, nes
jie gali keistis bet kuriuo metu be įspėjimo.
10.3. Įvairių šalių piliečiams gali būti taikomi skirtingi reikalavimai vizoms ir kelionės dokumentams. Išsamesne informacija dalijasi atitinkamos šalies ambasados, konsulatai, Lietuvos ar užsienio šalių
užsienio reikalų ministerijos.
10.4. Išskirtinė kelionės tikslo šalies kompetencija yra nuspręsti, ar įleisti asmenį į šalį, net jei asmuo turi visus dokumentus, būtinus norint atvykti į šalį. Keliautojas yra atsakingas už tai, kad kelionės
tikslo šalyje nebūtų persona non grata (nepageidaujamas asmuo). Jei keliautojas negali atvykti į kelionės tikslo ar tranzito šalį dėl to, kad jam neleidžiama kirsti sienos, keliautojas turi padengti
visas išlaidas, susijusias su grįžimu į savo šalį, o kelionių organizatoriui sumokėta kelionės kaina nėra kompensuojama.
11. KELIAUTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR PAREIGOS
11.1. Keliautojas įsipareigoja pateikti visą informaciją ir dokumentus, reikalingus kelionių organizatoriui, kad sutartis būtų įvykdyta laiku.
11.2. Keliautojas privalo pakankamai susipažinti su konkrečios kelionės tikslo šalies ypatumais ir svarbia informacija apie šią šalį, galimą pavojų sveikatai, reikalingus skiepus, kelionės sąlygas,
informaciją apie viešbučius ir siūlomas paslaugas iš įvairių informacijos šaltinių, įskaitant kelionių organizatoriaus interneto svetainę www.anextour.lt arba Lietuvos užsienio reikalų
ministerijos arba kelionės tikslo šalies užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėje, iš agento ar kelionių organizatoriaus pateikto informacinio lapo arba iš informacijos laikmenos,
pateiktos jam kitu būdu.
11.3. Keliautojas privalo sumokėti kelionių organizatoriui mokestį už kelionę ir papildomas kelionei reikalingas paslaugas (pvz., vizą, draudimą ir kt.) pagal Kelionės paslaugų teikimo sutartį.
11.4. Keliautojas privalo laiku atvykti į kelionės pradžios vietą ir likus 24 valandoms iki kelionės pradžios pasitikslinti išvykimą / išvykimo skrydžio laiką kelionių organizatoriaus interneto svetainėje
www.anextour.lt ir (arba) išvykstančių skrydžių lentelėje Vilniaus oro uosto (ar kito atitinkamo oro uosto) interneto svetainėje. Kelionės tikslo vietoje likus 24 valandoms iki grįžimo namo,
keliautojas turi patikrinti atitinkamą informaciją kelionių organizatoriaus ar jo vietinio atstovo pateiktoje informacinėje medžiagoje.
11.5. Keliaudamas keliautojas privalo laikytis kelionės nurodymų, viešbučių ir transporto priemonių vidaus taisyklių bei vietos valdžios institucijų nurodymų, taip pat užtikrinti savo asmeninių
daiktų, pinigų, vertingų daiktų ir dokumentų išsaugojimą. Kelionių organizatorius neatsako už keliautojui kelionės metu skirtų baudų ir užsakymų įvykdymą, taip pat kelionių organizatorius
negali būti laikomas atsakingu už žalą, padarytą keliautojui dėl jo daiktų vagystės.
11.6. Patariame keliautojui kelionės metu nepiktnaudžiauti alkoholiniais gėrimais, savo elgesiu netrukdyti bendrakeleivių, nes priešingu atveju keliautojui gali būti neleidžiama keliauti arba
keliautojas gali būti pašalintas iš kelionės. Tokiu atveju, keliautojas neturi teisės į kelionių organizatoriui sumokėtų pinigų už kelionę grąžinimą.
11.7. Keliautojas privalo laikytis sienos apsaugos ir muitinės nuostatų, tarptautinių keleivių vežimo taisyklių, bagažo vežimo tvarkos, įvežamų į šalį daiktų kiekio, skaičiaus ir draudimų, atsižvelgiant į
tai, kad už pažeidimą atsako pats keliautojas. Keliautojas įsipareigoja laikytis taisyklių, nustatytų siekiant užtikrinti keliautojo saugumą kelionės metu ir kelionės tikslo šalyje, laikytis ir gerbti
viešąją tvarką, šalies, kurioje keliautojas apsistoja, tradicijas ir papročius, nepažeisti teisės aktų reikalavimų.
11.8. Keliautojas, vykstantis į kelionę su Vaiku (Vaikais), privalo laikytis Vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos
Vyriausybės nutarimu Nr. 302.
11.9. Keliautojas privalo atlyginti kelionės organizatoriui, tiesioginiam paslaugų teikėjui ar tretiesiems asmenims kelionės metu padarytą materialinę žalą (sugadintą viešbučio inventorių, transporto
priemones ir kt.), atsiradusią dėl tyčinio, neatsargaus veikimo ar neveikimo jos atsiradimo vietoje arba pasibaigus kelionei, per 10 dienų nuo atitinkamos kelionės organizatoriaus sąskaitos
gavimo dienos. Jei žalą padarė Vaikas, visus nuostolius atlygina už jį atsakingas asmuo. Tais atvejais, kai keliautojo kaltės nėra, kelionės organizatorius turi teisę išieškoti žalą Lietuvos
Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Keliautojas neprivalo atlyginti žalos, padarytos dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių.
11.10. Keliautojas, pagrindinė kelionės sutarties šalis, privalo informuoti kitus keliautojus, t. y. naudos gavėjus, kad kelionė organizuojama tik pagal kelionės sutartyje nustatytas sąlygas ir visi
keliautojai turi įvykdyti visas kelionės sutarties sąlygas, bei privalo pateikti jiems visą informaciją, kurią kelionių organizatorius atsiųs po kelionės sutarties sudarymo.
12. KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS ĮSIPAREIGOJIMAI IR PAREIGOS
12.1. Kelionių organizatorius įsipareigoja, atsižvelgdamas į teisėtus keliautojo lūkesčius, suteikti keliautojui Kelionės paslaugų teikimo sutartyje sutartomis sąlygomis, nepriklausomai nuo to, ar tas
paslaugas turi teikti pats kelionių organizatorius, ar kiti turizmo paslaugų teikėjai.
12.2. Kelionių organizatorius įsipareigoja per protingą laiką iki kelionės pradžios pateikti keliautojui reikiamus kelionei skirtus dokumentus, informaciją apie numatomą išvykimo laiką ir, jei taikoma,
registracijos terminą bei planuojamą laukimą tarpinėse stotelėse, kelionės jungtis ir atvykimo laiką tokia forma, kokia buvo sudaryta kelionės sutartis, arba kita keliautojo pasirinkta forma.
12.3. Keliautojo pasirinktas kelionės paketas turi atitikti kelionės patvirtinimą, išskyrus nuo kelionių organizatoriaus nepriklausančias aplinkybes, įskaitant oro sąlygas, kurios skiriasi nuo daugelio
metų vidurkio, politinius sprendimus ir (arba) situacijas, turinčias įtakos kelionei kelionės tikslo šalyje, streikus, viešbučių sprendimus atlikti remontą kelionės metu ir kt.
12.4. Kelionių organizatorius nepagrįstai nedelsdamas suteikia visą įmanomą pagalbą keliautojui kelionės metu, jeigu keliautojas pateko į nelaimingą atsitikimą, jei keliautojas tampa nusikaltimo
auka ar įvyksta bet koks kitas įvykis, dėl kurio keleivio gyvybė ar sveikata yra pavojuje. Kelionių organizatoriaus pagalba – tai bendravimo su gydymo įstaiga, kelionės tikslo šalies institucijomis
ir konsuline pagalba organizavimas arba aktualios informacijos teikimas, pagalba keliautojui naudotis nuotolinio ryšio priemonėmis, o prireikus – išankstinio grįžimo kelionė. Keliautojas privalo
atlyginti kelionių organizatoriui visas išlaidas, susijusias su skubia pagalba, ypač jei pagalba keliautojui reikalinga dėl priežasčių, kylančių dėl keliautojo tyčinių veiksmų ar neatsargumo.
Keliautojo kompensuotinų išlaidų suma negali viršyti faktinių kelionių organizatoriaus patirtų išlaidų.
12.5. Kelionių organizatorius neatsako už žalą, atsiradusią dėl neišvengiamų ar neįprastų aplinkybių kelionės metu ar kitų nenumatytų priežasčių, kurių kelionių organizatorius nebūtų galėjęs
išvengti net ir elgdamasis itin rūpestingai. Tokios priežastys gali būti karo veiksmai, teroro aktai, stichinės nelaimės, infekcinės ligos, streikai ir kiti įvykiai (force majeure).
12.6. Kelionių organizatorius nedelsdamas informuoja keliautoją apie svarbios kelionės paslaugos pasikeitimą ar atšaukimą.
12.7. Kelionių organizatorius neatsako už žalą, atsiradusią (i) dėl paties keliautojo elgesio, (ii) dėl trečiosios šalies, kuri nėra susijusi su kelionių paketo sutartyje nurodytos kelionės paslaugos
teikimu, arba (iii) dėl neišvengiamų ir ypatingų aplinkybių.
12.8. Vežėjas atsako už keleivio bagažo sugadinimą ir bagažo praradimą. Norint kompensuoti galimus nuostolius, kelionių organizatorius rekomenduoja prieš išvykstant į kelionę įsigyti bagažo
draudimą.
12.9. Kelionių organizatorius neatsako už tai, kad kelionėje su keliais persėdimais keliautojas praleido kelionę pirmyn, jei tai įvyko dėl ankstesnio skrydžio vėlavimo dėl bet kokių aplinkybių.
Praleidus jungiamąjį skrydį patirtus nuostolius ir dėl to atsiradusius kelionės paketo pakeitimus atlygina oro linijų bendrovė arba, jei yra neįvykusios kelionės draudimas, draudimo bendrovė.
Skrydžių su persėdimu atveju, kelionių organizatorius primygtinai rekomenduoja keliautojui apsidrausti neįvykusios kelionės draudimu.
12.10. Jeigu kelionės sutarties pažeidimas įvyko trečiajam asmeniui teikiant paslaugą, o tiesioginio paslaugų teikėjo atsakomybę riboja tarptautinės konvencijos (taip pat ir oro linijų bendrovių
atsakomybę ribojančios konvencijos), kelionių organizatoriaus atsakomybė keliautojo atžvilgiu atitinkamo pažeidimo atveju taip pat yra ribota.
12.11. Jeigu žala, išskyrus žalą, atsiradusią dėl turisto mirties, sveikatos sužalojimo, taip pat tyčinė žala ar žala, padaryta dėl didelio neatsargumo, padaryta turistui teikiant sutartyje numatytą
paslaugą, tačiau tos paslaugos neteikia pats kelionės organizatorius, kelionių organizatoriaus atsakomybė už žalą apsiriboja kelionės kainos, ją padauginus iš trijų, dydžiu.
12.12. Kai kelionių organizatorius privalo grąžinti keliautojui visus ar dalį keliautojo už kelionę sumokėtų pinigų, kelionių organizatorius įsipareigoja grąžinti pinigus nepagrįstai nedelsdamas, bet ne
vėliau kaip per 14 dienų nuo kelionės sutarties nutraukimo dienos.
13. KELIAUTOJO TEISĖS
13.1. Keliautojas turi teisę gauti kuo tikslesnę informaciją iš kelionių organizatoriaus kelionės aprašymo forma ir kelionės paslaugas pagal sutartį.
14. KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS TEISĖS PAKEISTI KELIONĖS PAKETO SĄLYGAS
14.1. Kelionių organizatorius turi teisę keisti siūlomų paslaugų kainoraštį.
14.2. Kelionių organizatorius turi teisę atsisakyti sutarties ir atšaukti kelionę ar pakeisti tvarkaraštį, jeigu į kelionę neužsiregistravo pakankamai dalyvių (užsakomojo skrydžio užimtumas turi būti
didesnis nei 70%) ir (arba) jei kelionių organizatorius nustato dalyvių skaičių kaip sąlygą, kad kelionė įvyktų. Kelionių organizatorius informuoja keliautoją apie kelionės atšaukimą ne vėliau kaip
likus 20 dienų iki kelionės paketo pradžios.
14.3. Jei kelionių organizatorius dėl objektyvių priežasčių yra priverstas pakeisti kelionės sąlygas iki kelionės paketo pradžios, keliautojas gali sutikti su siūlomu pakeitimu arba per 48 valandas
atsisakyti sutarties. Atkreipiame dėmesį, kad jei pakeitimas yra dėl kainos išaugimo daugiau nei 8%, pagal taisyklių 6.6 punktą suteikiamas ilgesnis – 5 d.d. – terminas. Keliautojui neatsisakius
sutarties per nurodytą terminą, laikoma, kad keliautojas sutinka su pakeitimu, jeigu kelionių organizatorius informavo keliautoją apie nepasinaudojimo teise atsisakyti sutarties pasekmes raštu
atkuriama forma. Jei keliautojas atsisako sutarties, jis, jei įmanoma, gali priimti pakaitinį tokios pat ar aukštesnės kokybės kelionės paketą, jei tokį siūlo kelionių organizatorius.
14.4. Kelionių organizatorius gali atsisakyti Kelionės paslaugų teikimo sutarties ir grąžinti keliautojui visas pagal sutartį sumokėtas sumas nemokėdamas papildomos kompensacijos tuo atveju, jei
kelionių organizatorius negali įvykdyti sutarties dėl neišvengiamų ir nenumatytų aplinkybių ir nedelsdamas informuoja keliautoją apie sutarties atsisakymą iki kelionės pradžios. Kelionių
organizatorius privalo užtikrinti keliautojui kelionę atgal.
14.5. Kelionių organizatorius turi teisę iki kelionės pradžios nutraukti kelionės sutartį, grąžinti keliautojui visas už kelionę sumokėtas sumas ir atlyginti keliautojo patirtą žalą; kelionės sąlygų 14.2 ir
14.4 punktuose nurodytais atvejais, žala neatlyginama.
15. KELIONĖS ORGANIZAVIMO TRŪKUMAI IR REIKALAVIMŲ PERŽIŪRĖJIMO TVARKA
15.1. Kelionės organizavimo trūkumu laikoma, jei kelionė, jos programa, viešbutis ir (arba) teikiamos paslaugos iš esmės neatitinka kelionės aprašymo. Jeigu dėl nuo jo nepriklausančių priežasčių
kelionės organizatorius negali įvykdyti kelionės plano iš pradžių paskelbta forma, jis turi teisę pakeisti viešbutį ir (arba) transporto priemonę, keisti tvarkaraščius ar atlikti kitus kelionės paketo
pakeitimus, jeigu kelionės kokybė ir pobūdis iš esmės nesikeičia.
15.2. Šie atvejai nelaikomi trūkumais:
15.2.1. visi kelionės požiūriu nereikšmingi pokyčiai arba susiklosčiusios aplinkybės, kurių atsiradimo galima pagrįstai tikėtis, atsižvelgiant, be kita ko, į kelionės tikslą, kultūrines ypatybes ir klimato
sąlygas;
15.2.2. nežymus skrydžių tvarkaraščio pakeitimas, taip pat skrydžių tvarkaraščio pakeitimas, jei pakeitimas įvyko dėl nuo kelionių organizatoriaus nepriklausančių aplinkybių, skrydžio vėlavimo,
kelionės klasės ir kelionės maršruto pakeitimo arba skrydžių vietų viršijimo reguliariuose skrydžiuose, už kurį aviakompanija atsako keliautojui pagal Europos Sąjungos Reglamentą Nr.
261/2004;
15.2.3. viešbučio keitimas prieš pat kelionę arba kelionės metu, jei tai įvyko dėl viešbučio perpildymo arba skirtumų, susijusių su sezono pradžia ir pabaiga. Tokiu atveju, kelionių organizatorius
viešbutį pakeičia lygiaverčiu ar aukštesnio lygio viešbučiu.
15.3. Kelionės organizavimo trūkumu taip pat nelaikoma situacija, kai dėl klimato sąlygų (pvz., žemos oro ar vandens temperatūros arba dėl kitos nuo kelionių organizatoriaus nepriklausančios
priežasties) tiesioginis paslaugų teikėjas neatidaro ar uždaro bet kokį paslaugų, atrakcijų ir (arba) pramogų objektą (pvz., restoraną, baseiną, čiuožyklas ir pan.) ir dėl to keliautojas negali
pasinaudoti kai kuriais privalumais, kuriais jis tikėjosi pasinaudoti planuodamas kelionę. Siekdamas išvengti nusivylimo, kelionių organizatorius pataria keliautojui prieš kelionės pradžią
pasidomėti paslaugų ir lankytinų vietų prieinamumu tiesioginio paslaugų teikėjo svetainėje arba susisiekus su juo tiesiogiai, arba pasinaudoti kelionių organizatoriaus pagalba.
15.4. Keliautojas privalo nedelsdamas pranešti kelionių atstovui, agentui ar kelionių organizatoriui apie kelionės paketo trūkumus, nurodydamas protingą terminą trūkumams ištaisyti (išskyrus atvejus,
kai trūkumai turi būti ištaisyti nedelsiant, tokiu atveju, termino nurodyti nebūtina) ir raštu atkuriama forma siekiant pašalinti trūkumus, nes, priešingu atveju, keliautojui vėliau bus sunku remtis
trūkumu kaip įrodymu.
15.5. Kelionės organizatorius imasi pagrįstų priemonių, kad pašalintų kelionės paslaugos, suteiktos nesilaikant kelionės sutarties sąlygų, trūkumus ir pašalintų trūkumus per keliautojo nurodytą
protingą terminą, išskyrus atvejus, kai to padaryti neįmanoma arba atsižvelgus į trūkumų mastą ir sutartyje nurodytą netinkamai suteiktų paslaugų vertę, atsirastų neproporcingų išlaidų.
Kelionės organizatoriui nepašalinus trūkumų dėl šiame punkte nurodytų priežasčių, keliautojas turi teisę nepagrįstai nedelsdamas reikalauti atlyginti turtinę ir neturtinę žalą. Jeigu kelionių
organizatorius per keliautojo nustatytą protingą terminą trūkumų neištaiso dėl kitų nei šiame punkte nurodytų priežasčių, keliautojas gali tai padaryti pats ir pareikalauti, kad kelionių
organizatorius padengtų privalomas išlaidas.
15.6. Kelionės organizatorius laiku išnagrinėja keliautojo po kelionės pateiktas pretenzijas dėl viešbučio paslaugų ir apgyvendinimo tik tuo atveju, jei keliautojas nedelsdamas informavo viešbučio
administraciją ir kelionių organizatorių apie problemą kelionės tikslo šalyje, tačiau problema negalėjo būti išspręsta vietoje per protingą terminą.
15.7. Jeigu dėl keliautojo nurodytų trūkumų sutartis negali būti tęsiama, o kelionių organizatorius per keliautojo nustatytą protingą terminą trūkumų nepašalina, keliautojas turi teisę nutraukti sutartį
nemokėdamas sutarties nutraukimo mokesčio. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.752-1 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais, keliautojas gali reikalauti sumažinti kelionės kainą arba
atlyginti turtinę ir neturtinę žalą.
15.8. Kelionės tikslo vietoje ar šalia jos susiklosčius nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, dėl kurių gali pasidaryti neįmanoma vykdyti kelionę ar nuvežti keliautojus į kelionės tikslo vietą,
keliautojas turi teisę nutraukti sutartį nemokėdamas nutraukimo mokesčio. Tokiu atveju, keliautojas turi teisę reikalauti grąžinti jam už kelionę sumokėtus pinigus, tačiau jam nesuteikiama teisė
gauti papildomo žalos atlyginimo.
15.9. Jei problema išsprendžiama ir žala atlyginama keliautojui kelionės metu kelionės tikslo šalyje, keliautojas neturi teisės reikalauti iš kelionių organizatoriaus antro žalos atlyginimo.
15.10. Jeigu kelionių organizatorius negali suteikti didelės dalies paslaugų pagal sutartį arba keliautojo grąžinimo paslauga nesuteikiama taip, kaip buvo susitarta, kelionių organizatorius privalo be
papildomo mokesčio pasiūlyti keliautojui tinkamas alternatyvias kokybiškas paslaugas, jei įmanoma, kurių kokybė yra lygiavertė ar aukštesnė nei nurodyta sutartyje, kad būtų galima tęsti
kelionę. Kai dėl siūlomų alternatyvų kelionės kokybė yra prastesnė nei nurodyta sutartyje, kelionių organizatorius privalo atitinkamai sumažinti kelionės kainą.
15.11. Jei siūlomos alternatyvos nėra panašios į sutartyje numatytas paslaugas arba jei suteiktas kainos sumažinimas yra netinkamas, keliautojas gali jų atsisakyti.
15.12. Jei neatitikimas turi esminės įtakos kelionės įvykdymui ir kelionių organizatorius nepašalina situacijos per keliautojo nustatytą protingą terminą, keliautojas gali nutraukti sutartį nemokėdamas
nutraukimo mokesčio ir prašyti sumažinti kainą ir (arba) turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo.
15.13. Jeigu nėra galimybės pasiūlyti alternatyvų arba keliautojas atsisako siūlomų alternatyvų pagal kelionės sąlygų 15.11 punktą, keliautojas turi teisę į kainos sumažinimą ir (arba) turtinės ir
neturtinės žalos atlyginimą nenutraukdamas sutarties.
15.14. Jeigu kelionė apima keleivio pervežimo paslaugą, kelionės sąlygų 15.11 – 15.12 punktuose nurodytais atvejais, kelionių organizatorius privalo užtikrinti keliautojo grįžimą į pradinę išvykimo vietą
lygiaverte priemone ar transportu į kitą vietą, dėl kurios buvo susitarta, be papildomo mokesčio keliautojui, taip pat grąžinti pinigus už nesuteiktas paslaugas.
15.15. Jeigu kelionių organizatorius dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių negali užtikrinti keliautojo grįžimo pagal sutartį, kelionių organizatorius privalo padengti išlaidas, patirtas dėl
reikalingo apgyvendinimo, jei įmanoma, sutartyje numatytos lygiavertės kategorijos apgyvendinimo vietoje nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių galiojimo laikotarpiu, bet ne ilgiau kaip
3 (tris) naktis kiekvienam keliautojui, jeigu kiti Europos Sąjungos įstatymai ar teisės aktai nenumato ilgesnio laikotarpio (pavyzdžiui, riboto judumo asmenims ir juos lydintiems asmenims,
nėščioms moterims, nelydimiems nepilnamečiams ir asmenims, turintiems specialiųjų medicininių poreikių, jeigu keliautojas apie savo specialiuosius poreikius praneša kelionių organizatoriui
likus ne mažiau kaip 48 valandoms iki kelionės pradžios).
15.16. Keliautojas turi teisę nedelsdamas reikalauti atlyginti turtinę ir neturtinę žalą šiais atvejais:
15.16.1. jei keliautojo nurodyti trūkumai trukdo vykdyti sutartį ir kelionių organizatorius per keliautojo nustatytą protingą terminą trūkumų nepašalina;
15.16.2. jei kelionių organizatorius dėl pateisinamų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų arba keliautojas jų atsisako vadovaudamasis kelionės sąlygų 15.11 punktu;
15.16.3. kitais Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais atvejais.
15.16.4. Keliautojo teisė į kompensaciją arba teisė į kainos sumažinimą neturi įtakos keleivių teisėms pagal 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 261/2004,
nustatantį bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, panaikinantį Reglamentą (EEB) Nr. 295/91 (OL
2004 L 046, p. 1), 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1371/2007 dėl geležinkelių keleivių teisių ir pareigų (OL 2007 L 315, p. 14), 2009 m. balandžio 23 d.
Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 392/2009 dėl keleivių vežėjų jūra atsakomybės avarijų atveju (OL 2009 L 131, p. 24), 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos
reglamentą (ES) Nr. 1177/2010 dėl jūrų ir vidaus vandenų keliais vykstančių keleivių teisių, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 (OL 2010 L 334, p. 1), 2011 m. vasario
16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 181/2011 dėl miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų transporto keleivių teisių, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr.
2006/2004 (OL 2011 L 55, p. 1) ir pagal tarptautines konvencijas.
15.17. Kelionių organizatoriaus sumokėta kompensacija pagal kelionės sąlygų 15.16 punktą arba kelionių organizatoriaus keliautojui suteiktas kainos sumažinimas pagal kelionės sąlygų 7.4 punktą ir
keliautojui sumokėta kompensacija pagal Europos Sąjungos teisės aktus ir tarptautines konvencijas, numatyta 15.17 punkte, yra išskaitomos viena iš kitos, kad būtų išvengta dvigubo žalos
atlyginimo.
15.18. Keliautojui padaryta turtinė ir neturtinė žala turi būti atlyginta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.
15.19. Tuo atveju, jei pretenzijos išspręsti ar kelionės vietoje aptikto pažeidimo pašalinti buvo neįmanoma, keliautojas turi teisę pateikti prašymą / pretenziją kelionės organizatoriaus ar agento biure
arba el. paštu vilnius@anextour.lt . Pateiktame prašyme / pretenzijoje turi būti nurodytas keleivio vardas, pavardė ir kontaktiniai duomenys, sutarties numeris, skundo ir keleivio aiškiai pareikšto
reikalavimo turinys, taip pat išsamūs paaiškinamieji faktai, kuriais jis pagrindžia ir įrodo pretenziją. Prie prašymo / pretenzijos pridedamos atitinkamų dokumentų, kurie yra pretenzijos pagrindas,
kopijos (pasirašyta sutartis, kvitai, kuriais grindžiamas reikalavimas sumokėti kompensaciją, išrašai iš telefono skambučių įrašo, vietoje surašytas aktas ir pan.).
15.20. Turistų pretenzijų kelionių organizatoriui dėl žalos atlyginimo už netinkamą sutarties vykdymą ar nevykdymą pateikimo senaties terminas yra dveji metai.
15.21. Kelionių organizatorius per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo / pretenzijos gavimo dienos išnagrinėja keliautojo prašymą / pretenziją, pateiktą reikiama forma ir pateikia keliautojui atsakymą.
Jei kelionių organizatorius nesutinka su keliautojo reikalavimais, jis turi pateikti keliautojui išsamų, motyvuotą, pagrįstą atsakymą raštu.
15.22. Jeigu keliautojo netenkina kelionių organizatoriaus atsakymas, jis turi teisę kreiptis į vartotojų ginčus nagrinėjančią instituciją dėl to paties ginčo dalyko.
16. GINČŲ SPRENDIMAS
16.1. Ginčus, kylančius dėl Kelionės paslaugų teikimo sutarties ir kelionės sąlygų aiškinimo, bandoma spręsti kelionių organizatoriaus ir keliautojo derybomis.
16.2. Ginčai sprendžiami derybomis. Nepasiekus susitarimo, ginčai, susiję su vartotojais, sprendžiami ne teismo tvarka Vartotojų teisių apsaugos centre. Vartotojų teisių apsaugos centro kontaktinė
informacija: Brivibas g. 55, Ryga, Latvija, LV – 1010, el. pašto adresas: pasts@ptac.gov.lv; telefonas pasiteiravimui: +37165452554.
16.3. Keliautojo kreipimasis į vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją neatima iš keliautojo teisės kreiptis į bendrosios kompetencijos teismą su prašymu išnagrinėti ginčą dėl esmės.
16.4. Keliautojas taip pat gali pasinaudoti elektroninio ginčų sprendimo platforma pagal 2013 m. gegužės 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentą (ES) Nr. 182/2011, kuriuo iš dalies
keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 524/2013 dėl elektroninio vartotojų ginčų sprendimo, Reglamentas (EB) 2006/2004 ir Direktyva 2009/22 / EB (Reglamentas dėl vartotojų EGS); šią platformą
galima rasti adresu: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.Visi ginčai ar nesutarimai, susiję su šios Sutarties vykdymu ar netinkamu vykdymu
sprendžiami derybomis. Jeigu ginčo ar nesutarimo neįmanoma išspręsti derybomis, ginčas sprendžiamas Latvijos Respublikos įstatymu nustatyta tvarka.
17. SUTIKIMAS DĖL ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO
17.1. Pateikdamas užsakymą asmuo duoda kelionių organizatoriui sutikimą, kad jo asmens duomenys būtų renkami ir tvarkomi santykių su klientais užmezgimo, kelionių paslaugų pasiūlymų,
pardavimo ir teikimo, sutarčių sudarymo, vykdymo, keitimo, nutraukimo tikslais. Klientas sutinka, kad asmens duomenų perdavimas trečiosioms šalims, įskaitant tiesioginį paslaugų teikėją ir (ar)
asmenis, susijusius su kelionių paslaugų teikimu jam (jai), leidžiamas, tačiau tai galima padaryti tik Asmens duomenų apsaugos įstatymo nustatyta tvarka. Klientas žino savo teises bet kuriuo
metu gauti informaciją apie jį surinktus asmens duomenis ir jų naudojimo tikslą; informaciją, kam buvo perduoti asmens duomenys; reikalauti ištaisyti neteisingus duomenis; duomenų tvarkymo
nutraukimą ir ištrynimą, jei tai neprieštarauja teisės aktams.
17.2. Kelionių organizatorius keliautojo(-ų) pateiktus asmens duomenis naudoja tik kelionės dokumentams išduoti, kelionės paslaugoms užsakyti ir sutarčiai vykdyti.
ŠALIŲ REKVIZITAI
Kelionių organizatorius atstovaujamas kelionių pardavimo agento:
Pavardė, vardas, parašas ___________________________________________________
Turistas, pasirašantis sutartį (pagrindinė sutarties šalis)
Pavardė, vardas, parašas ___________________________________________________