Atostogų gidas

Jūsų keleivio teisės keliaujant traukiniu

Kasdien milijonai žmonių po Europą keliauja traukiniais. Svarbu užtikrinti, kad Europos Sąjungoje žmonės keliautų saugiai ir patogiai. Europos teisės aktuose, įsigaliojusiuose 2009 m. gruodžio mėnesį, numatytas siūlymas labiau apsaugoti geležinkelių keleivius ir taip suteikti patikimesnes ir aukštesnės kokybės geležinkelių keleivių aptarnavimo paslaugas.

Geležinkelių keleivių teisės taikomos visoms tarptautinio geležinkelių transporto paslaugoms ES.
Į šias teises įeina ir:

Dėl išsamesnės informacijos apie Jūsų teises, susijusias su nacionalinėmis tolimųjų maršrutų, regioninėmis, priemiesčio ir miesto paslaugomis kreipkitės į savo geležinkelių įmonę (-es) ar bilietų pardavėją arba į Nacionalinę vykdymo užtikrinimo instituciją savo šalyje.

Daugiau informacijos apie geležinkelių keleivių teises ir nacionalinės lengvatos.

Atgal į ES keleivių teisių puslapį » 

 

Šešios pagrindinės teisės

Įsigyti bilietą be jokių rūpesčių. Galite rinktis, ar pirkti bilietą stotyje, pavyzdžiui, iš bilietų langelių ar pardavimo automatų, arba daugeliu atvejų ir internetu.
Ten, kur tokių galimybių nėra, Jums turi būti suteikta galimybė įsigyti bilietą traukinyje. atgal »

Keliauti saugiai. Geležinkelių įmonės, infrastruktūros ir stočių vadovaiįmonės valdančios stotis yra teisiškai įpareigoti imtis atitinkamų priemonių Jūsų saugumui stotyse ir traukiniuose užtikrinti. atgal »

Riboto judumo keleivių teisė į transportą. Jeigu turite negalią arba esate riboto judumo, jūs galite keliauti be papildomų sunkumų. Jūs turite teisę pirkti bilietus ir atlikti užsakymus be papildomo mokesčio.
Siekiant užtikrinti tinkamas prieinamumo sąlygas, geležinkelių įmonės ir įmonės valdančios stotis privalo sukurti ir įdiegti nediskriminuojamo prieinamumo galimybes. atgal »

Informacija apie prieinamumą riboto judumo keleiviams. Jūsų paprašyti geležinkelių įmonės, bilietų pardavėjai ir kelionių organizatoriai turi Jus informuoti apie geležinkelių transporto paslaugų prieinamumą, patekimo į keleivinius vagonus ir traukinio viduje esančias sąlygas. atgal »

Kompensacija sužalojimo ar mirties atveju ir atsakomybė už bagažą. Jeigu mirties arba sužalojimo priežastis radosi dėl geležinkelių įmonės kaltės, Jūs arba Jūsų artimieji turite teisę į nuostolių ar žalos dėl mirties ar asmens sužalojimo atlyginimą.
Geležinkelių įmonė taip pat atsako, jeigu:

  • mirties (sužalojimo) atveju dingsta ar yra sugadinamas rankinis bagažas;
  • dingsta ar yra sugadinamas registruotas bagažas. atgal »

Apsauga nuo geležinkelių įmonių atsakomybės įsipareigojimų nevykdymo. Geležinkelių įmonės turi būti tinkamai apsidraudusios, kad galėtų padengti ES keleivių teises reglamentuojančiuose teisės aktuose numatytus jų įsipareigojimus dėl keleivių ir bagažo. Taigi Jūs esate apsaugoti nuo bet kokio geležinkelių įmonės vengimo vykdyti savo atsakomybės įsipareigojimus. atgal »

Atgal į ES keleivių teisių puslapį » 

 

Šios teisės galioja teikiant visas tarptautinių geležinkelių transporto paslaugas Europos Sąjungos teritorijoje

Informacija apie Jūsų teises. Geležinkelių įmonės ir įmonės valdančios stotis privalo informuoti Jus apie Jūsų teises. Geležinkelių įmonės taip pat Jus informuos apie traukinių pasiūlymus ir bilietus, ir bet kokius atidėjimus ar kitus sutrikimus, kurių gali rastis teikiant tarptautinių geležinkelių transporto paslaugas. atgal »

Pagalba riboto judumo asmenims. Geležinkelių įmonės ir įmonės valdančios stotis turi padėti Jums įlaipinimo į tarptautinius traukinius metu. Vėliausiai prieš 48 valandas iki Jūsų numatytos kelionės turite įspėti geležinkelių įmonę naudodamiesi jos nurodyta kontaktine informacija (pvz., telefono numeris, interneto svetainė ar kt.). Jūs taip pat turite sulaukti pagalbos tarpinėse stotyse ir galutinėje Jūsų atvykimo stotyje. atgal »

Kompensavimas ir maršruto keitimas. Jeigu į galutinę atvykimo vietą pagal vežimo sutartį vėluojama daugiau kaip 60 minučių, Jūs turite teisę rinktis iš šių pasiūlymų:

  • visos bilieto kainos už neįvykusios kelionės dalies ar dalių kompensacija ir kompensacija už jau įvykusią kelionės dalį, jeigu tolesnė kelionė nebetenka prasmės pagal Jūsų pradinius kelionės planus ir Jūs pageidaujate jos atsisakyti ir nedelsdami grįžti;
  • kelionės tęsimas arba maršruto keitimas panašiomis transporto sąlygomis, atsiradus pirmai galimybei vykti į galutinę paskirties vietą;
  • kelionės tęsimas arba maršruto keitimas panašiomis transporto sąlygomis kitą Jums patogią dieną vykti į galutinę paskirties vietą. atgal »

Bilieto kainos kompensavimas Jūsų tarptautinės kelionės atidėjimo (atšaukimo) atveju. Jeigu, Jums naudojantis tarptautinių geležinkelių transporto paslaugomis, Jūsų traukinys į galutinę atvykimo vietą pagal vežimo sutartį atvyksta nors viena valanda vėliau, o vėluojama dėl geležinkelių kaltės, Jums priklauso tokia kompensacija:

  • jei vėluojama nuo 60 minučių iki 119 minučių: 25 % Jūsų sumokėtos bilieto į vėlavusį traukinį kainos;
  • jei vėluojama nuo 120 minučių: 50 % Jūsų sumokėtos bilieto į vėlavusį traukinį kainos.

Mokėjimas turi būti atliktas kelionės čekiais arba pinigais (pagal pageidavimą) per vieną mėnesį nuo Jūsų pretenzijos pateikimo dienos. Paprastai kompensacija išmokama tik tuo atveju, jeigu yra ne mažesnė kaip 4 eurai. Specialios kompensavimo taisyklės taikomos tokiems pasams kaip „InterRail“, „Eurail“ ir pan. bei sezoniniams bilietams. atgal »

Pagalba kelionės atidėjimo (atšaukimo) atveju. Atidėjimo ar atšaukimo atveju, kai tik tokia informacija tampa prieinama, Jums turi būti pranešta apie numatytą išvykimo ir atvykimo laiką. Atidėjus kelionę daugiau kaip 60 minučių, Jums turi būti pasiūlyti nemokami:

  • maitinimas ir gėrimai, jeigu jų įmanoma patiekti;
  • jeigu reikia, viešbutis ar kitoks apgyvendinimas ir transportas iš stoties į apgyvendinimo vietą ir atgal;
  • transportas iš traukinio į geležinkelio stotį arba galutinę paskirties vietą, kur ir kai tai yra įmanoma, jeigu traukinys užblokuojamas bėgių kelyje.

Jeigu geležinkelio geležinkelių transporto paslaugų neįmanoma tęsti, geležinkelių įmonės privalo kuo greičiau pasirūpinti alternatyviomis transporto paslaugomis. atgal »

Išankstinis mokėjimas mirties ar sužalojimo atveju. Jeigu traukinio avarijos metu keleivis žūsta arba sužalojamas, geležinkelių įmonė, kuri suteikė paslaugą, turi per 15 dienų nuo asmens, turinčio teisę į kompensaciją, tapatybės nustatymo atlikti išankstinį mokėjimą, atitinkantį nukentėjusio keleivio ar jo išlaikytinių neatidėliotinas išlaidas. Keleivio mirties atveju išmokama ne mažesnė kaip 21 000 eurų suma. atgal »

Teisė pateikti skundą. Paprastai skundai pateikiami bilietą išdavusiai geležinkelių įmonei: bilietus pardavusiam biurui arba centriniam klientų aptarnavimo skyriui. Pretenziją taip pat galite pateikti bet kuriai kitai geležinkelių įmonei, susijusiai su Jūsų kelione. Asmens sužalojimo atveju taikomos specialios taisyklės.
Be to, galite pateikti skundą už Keleivių teisių reglamento įgyvendinimą atsakingai institucijai arba kitai nepriklausomai skundus nagrinėjančiai institucijai savo šalyje (sąrašas šiame informaciniame lapelyje ir https://ec.europa.eu/passenger-rights). atgal »

Atgal į ES keleivių teisių puslapį »